Veckan som gått:

Mitt illa tilltygade knä är snart helt återställt och jag har kunnat trappa upp mig själv lite varje dag för att inte få för ont. Veckan har sett ut såhär:

Söndag: Skritt i skogen
Måndag: Tömkörning - kanonfin!
Tisdag: Lösgörande arbete på banan
Onsdag: Promenad (i ösregn - inte kul!)
Torsdag: Lösgörande arbete på banan
Fredag: Konditionsträning i skogen
Lördag: Vila (då jag är i Kalix)

Det var kanonväder igår med sol och 11 plusgrader, så då passade jag på att rida ut i skogen. Helt otroligt vilken fin höst det har varit! Kakan var helnöjd och förutom långtrav, så blev det även flera galopper uppför de långa svaga backarna. 


Veckans bästa pass var definitivt tömkörningen. Sedan jag började rida för Andreas så har jag jobbat henne med samma tänk i tömkörningen. Det "tänket" + konditionsträningen har gett henne en helt annan bärighet och hon arbetar helt avslappnat. Under våren hann vi med några tränarledda tömkörningspass och visst var det kul; Kakan var energisk osv, men hon var alldeles för spänd. Jag fick såklart ändå en massa nyttiga tips på vägen, men det kändes inte helt hundra och därför valde jag bort det. Målet är en energisk och glad häst, som arbetar avslappnat.

Syrran är min tömkörningsguru, men eftersom hon är gravid så har hon inte kunnat hjälpa mig lika mycket den sista tiden, men jag tror att hon kommer bli stolt när hon kommer ut nästa gång.

Nu flöt jag iväg totalt, men det är viktigt att reflektera lite ibland också!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0