Gympan fortsätter...

Vi fortsatte på samma fina linje igårkväll. Kakan var med från start, trots att hon stod och sov i boxen under tiden jag gjorde i ordning henne.

Under uppvärmningen så försökte jag se till att hon var alert och framåt samtidigt som jag emellanåt kontrollerade att hon var jämn. Hon kändes lika bra som i skogen dagen innan, så sen satte vi igång med en massa övergångar och tempoväxlingar och då blev hon riktigt fin! Allt kändes så lätt och hon blev sådär lagom tempererad och elektrisk, så det var riktigt kul!

Det småregnade under hel ridpasset och just precis när jag vände mot skogen för att skritta av så kom värsta regnskuren. Jag var redan hyfsat blöt, så det var bara att fortsätta. Andra gången vi hamnar ute i spöregn på mindre än en vecka. Utrustningen fick i allafall en riktigt genomgång efteråt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0