Hobbyprognos

Jag vet inte om jag vågar andas ut riktigt än, men klumpen av oro har sakta men säkert börja försvinna från maggropen. Ikväll var Kakans ben ännu finare, så nu hoppas jag att det är på rätt väg.

Enligt min egen "hobbyprognos" så tror jag att hon fått någon form av lättare lymfangit. Läste på lite gällande symptomen, lade ihop ett plus ett och funderade. Hon har lite torr mugg på det benet som jag försökt få bukt med och troligtvis har lite bakterier letat sig dit och ställt till det. Det finns tusentals sätt att behandla mugg på och det verkar variera från häst till häst. Nu har jag testat att tvätta med såpavatten och därefter torkat torrt innan jag smörjt på ett lager kådsalva och det har redan gett resultat, så förhoppningsvis är det inget "värre" än det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0