Välinvesterade pengar!

Jag har fortfarande tordagens ridning färskt i minnet. Förra helgens kurs gjorde verkligen skillnad för mig för gud så bra det gick på veckans lektion! Lancia var så fin, så fin och för en gångs skull kan jag verkligen klappa mig själv på axeln och säga att jag fick till bra ridning från första början med en bra känsla under hela ridpasset.

Vi gjorde egentligen inget avancerat, utan red mycket basridning. Lancia var lika avslappnad och nöjd som mig och jag kunde rida på ren känsla, vilket var helt underbart! Nu förstår jag verkligen hur känslig hon är och hur nyttigt det är för mig att rida en sådan pass känslig häst, bara att kunna tänka "skänkelvikning", fånga upp henne lite på yttertygeln och vips så går hon där utan att jag egentligen gör så mycket.

Det bästa av allt var nästan galoppen som egentligen är hennes sämsta och svåraste gångart. Det är svårt att få till en bra grundtakt och balans plus att hon gärna vill att det ska gå fort. Övningen gick ut på fatta galopp vid C, gå in på volt och därefter samla upp galoppen vid mitten av volten. Även fast jag fick gå ner till skritt emellanåt för att hon inte skulle stressa upp sig för mycket, så gick det jättebra och hon rundade sig jättebra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0