Kursen 28 - 29 april 2012

Jag har haft träningsvärk både här och där efter helgens ridkurs. Det har gjort ont i magmusklerna när jag skrattat och jag har varit "limmen" i musklerna på insidan av låren, men jag tar det som ett kvitto på att min kropp har arbetat rätt!

Det blev alltså två pass i helgen tillsammans med Lancia och det var min ordinarie instruktör Maria som höll i kursen. Jag valde att rida mina pass ensam för att få så mycket hjälp som möjligt.

Jag fick rida båda passen utan stigbyglar, där vi har fokuserat mycket på mig och mina "spänningar" som hindrar mig att komma till bra ridning fortare. Jag märker sällan av det själv, utan det är först när de släpper som jag förstår att jag faktiskt spänner mig. Därför passar det mig ypperligt att rida Lancia just nu, eftersom hon är superkänslig och fungerar som en spegel och avslöjar mig direkt när jag gör det. Många gånger handlar det bara om att jag spänner insidan av överskänkeln för mycket, så jag får verkligen träna upp min kroppsmedvetenhet tillsammans med henne. Lancia är dessutom ingen ung dam och som jag tidigare nämnt så ger hon ingenting gratis, men kan däremot verkligen lära en ett och annat.

Det jag är mest nöjd över är att det både syns och känns att jag ändrat mina händer, så att jag fått en mer fjädrande och flexibel handled/armbåge som ger ett mjukt och sviktande stöd. Det har även medfört att jag inte sitter och kniper ihop med armarna mot kroppen (svårt att förklara...), vilket ger mer avslappning för båda parter.

Maria gav mig dock beröm för min grundsits, så det och en massa annat tar jag med mig i bagaget!



Kommentarer
Postat av: Dotti

Du är jätte jätteduktig!!!

2012-05-01 @ 17:41:58
Postat av: Notti

Vad du är gullig syrran :-)

2012-05-01 @ 18:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0