Kvällsreflektioner

Avslutar den här lördagskvällen i soffan framför TV:n med en stor påse lösgodis från Godishuset. Deras godis är alldeles för gott för mitt eget bästa, men det är också det enda godiset som jag kan äta utan att ledsna på. Toni är på jobbmiddag så den andra mannen i mitt liv håller mig sällskap och ligger och spinner i soffan.
 
För några veckor informerade våra chefer att tre enheter skulle bli fyra, vilket innebär omflyttning av personal samt anställning av en ny chef. På våran enhet är vi väldigt tighta och fungerar som en liten familj med ett otroligt bra samarbete, så därför har vi funderat, spekulerat och klurat på vilka som måste byta enhet och hur förflyttningen kommer att ske. I torsdags fick vi beskedet och det innebär att jag är en av dem som kommer att flytta över till den nya enheten tillsammans med fem andra. Det innebär delvis nya arbetskollegor och en ny chef, så det blir spännande att se vem det blir.
 
Min första känsla var att det skulle bli tråkigt att lämna de andra, men samtidigt tycker jag att det är spännande med förändringar och brinner för gruppdynamiksfrågor och teambaserat arbete så det blir en rolig utmaning att väva ihop allas arbetssätt och få alla att arbeta mot samma mål. Det blir kul!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0