Inbjudningskort?

Häromdagen diskuterade vi lite angående utformingen av inbjudningskorten och då kommer man såklart också fram till frågan när dessa ska skickas ut. Eftersom bröllopet äger rum mitt i sommaren så känns det viktigt att få ut dem i tid så att alla kan planera in det för man vill ju att alla ska kunna delta. 
 
Jag har googlat runt lite och det verkar som att 3-4 månader är det vanliga, men att man bör tänka på tid på året osv. Det innebär alltså februari/mars för våran del och det känns helt OK för då känns det som att gästerna hinner med att planera in det ifall det hamnar mitt i semestern. De flesta vet redan om datum och plats, men det känns ändå viktigt att skicka ut inbjudningskorten i rätt tid.
 
Innan de skickas ut måste vi fundera på utseendet eftersom det ska ge en hint om vad som komma skall. Jisses, Toni lär nog hinna bli lite less på mig innan det är bestämt eftersom jag är fröken velig. Vi får väl göra som när jag shoppar kläder - kika, prova, lägga undan, fundera, ta beslut, betala.

Ja, jag är ganska omständig och vill fundera innan jag bestämmer mig. Livet med en våg?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0