Vildhästen

Nu har Kakan fått leva "vildhästliv" och fått några dagars vila. Stallet har storstädats och målats, så då var det lika bra att låta henne ta det lite lugnt samtidigt.
 
Hon kändes lite trött i början på förra veckan, men efter att hon fått sova inne så fick hon ny energi och gick riktigt bra! Det är skönt för dem att komma in och sova någon natt ibland och få vila upp sig ordentligt.
 
Jag har fortsatt med att jobba henne jämn och trampa på ordentligt. Ibland vill hon på att peta in rumpan, så därför måste jag se till att hon bjuder på bra och är rak. För ca två veckor sen testade jag att rida henne på rakt bett vilket hon trivdes kanon på, så nu har jag inhandlat ett eget till henne så att det går att variera. Sen är jag övertygad om att det är ett trevligare bett att ha i munnen med tanke på hur det är utformat. I slutändan är det ändå alltid ryttarens hand som avgör, men rent generellt så känns det som att det ligger bättre. Variation är i allafall bra!
 
Nu laddar vi och förbereder oss för att spendera min första semestervecka i Kalix. Kakan ska såklart med och vi avslutar sedan med att rida kurs. Längtar verkligen efter semestern nu - bara 4 dagar kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0