Socker-detox!

Mitt största last i livet är kakor och fika. Godis kan jag vara utan hur länge som helst, men när det kommer till gott (...och helst av allt hembakt) fika har jag helt plötsligt ingen självkontroll.

Normalt sett brukar jag leva "sockerfritt" på vardagarna, vilket jag gjort sen i slutet på gymnasiet, men sen kom julen och efter det har jag haft svårt att bryta. Nu är det dock dags och från och med imorgon kör jag igång min socker-detox! Det brukar räcka med en 5 - 7 dagar för att sötsuget ska försvinna och resten är piece-of-cake.

Jag har inget behov av att gå ner i vikt, utan väljer bara att begränsa mitt sockerintag eftersom varken jag, min kropp eller mina tänder mår bra av det i längden. Det är därmed ingen diet, utan bara mitt sätt att leva mer hälsosamt och ta hand om kroppen.

Att starta morgonen med ett glas citronvatten hjälper också till att minska sötsuget under de första dagarna och alla andra dagar också för den delen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0