Noviform för ögonen

Min lilla hjärtehäst har ju relativt känsliga ögon när det kommer till alla irriterande små insekter och därför har flughuvan varit toppen under sommaren. Vissa dagar kan det rinna lite och vara lite "klegg" ögonvrån så då har jag fått tvätta och hålla rent. I början på veckan fick jag rådet att testa Noviform vilket är en ögonsalva som tydligen ska fungera riktigt bra i sådana här lägen, så nu är vi inne på dag av denna kur och jag ser redan resultat.
 
Salvan appliceras på insidan av det nedre ögonlocket och från början var jag lite fundersam med hur det skulle gå att få dit den, men Kakan är en häst som älskar när man stryker henne kring huvudet och speciellt över och runt ögonen, så det har inte varit några problem alls. Enda problemet är att ögonfransarna kommer lite ivägen och såhär såg hon ut efter den första appliceringen:
 
Neon-eyeliner?
 
Det mesta hamnade nämligen på kanten, men till slut fick jag salvan på plats. Tur att hon är världens snällaste och tålmodigaste när matte är i farten med sådana här påhitt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0