Utmaning avklarad!

 

Jag tycker om att utmana mig själv på olika sätt både privat och inom arbetslivet för att utvecklas som person. Även om man inte alltid lyckas med allt man företar sig, så lär man sig förhoppningsvis något på vägen. Förra året innebar flera utmaningar, både stora och små, där en av dem var att återgå till skolbänken på deltid i och med att jag valde att börja läsa en distanskurs på sidan om mitt vanliga arbete.

 

Först och främst var det en utmaning i sig att börja läsa på högskola då det skiljer sig en aning från gymnasiet, men också att det var på distans via nätet och att jag skulle få ihop det med mitt övriga arbete och fritid. Jag har alltid trivts i skolan, men det är alltid lite pirrigt när man testar något nytt.

 

Med facit (och betyg i hand) har det gått över förväntan! Jag är oerhört tacksam över att ha haft min storasyster som bollplank/handledare som har guidat mig rätt i djungeln när det gäller rapporter, vetenskapliga avhandlingar, referenser osv. Jag har lärt mig otroligt mycket och det känns otroligt skönt att ha genomfört det, så jag kan varmt rekommendera denna studieform om man vill plugga lite samtidigt som man jobbar.

 

Kursen som jag läst heter "Kvinnligt ledarskap" och är på 15 hp via LTU. Jag har fått blodad tand och kommer att fortsätta till hösten med en ny kurs. Jag fortsätter på temat ledarskap och ska läsa en kurs på 7,5 hp som heter "Ledning, organisation och samverkan". Geniknölarna ska alltså få fortsätta jobba lite!


Kommentarer
Postat av: Dotti

Du är så duktig!!!

2012-07-02 @ 18:57:17
Postat av: Janita

King Linko!

2012-07-02 @ 20:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0