Duck and cover

Det var skönt att kliva in i duschen efter att ha varit ute i spöregnet. Trots att jag hade på mig regnstället så lyckas man ändå på något sätt att bli fuktig. Livet som hästägare är inget för mesar (eller så är man bara korkad...), men vad gör man inte för sina kära hästar?

Dagens orosmoln har varit vulkanutbrottet på Island och dess tillhörande askmoln. Förra året var jag förskonad av den enkla anledningen att vi inte hade planerat in några resor som inkluderade att flyga. I år ser det dock lite annorlunda ut eftersom att vi åker ner till Marie och Dan nästa vecka. Jag håller tummar och tår att det håller sig borta, annars har vi en plan B och det blir att ta bilen ner. Restiden blir ju såklart längre, men ner ska vi och det blir ju om inte annat en kul roadtrip. Jag väljer dock bort Aftonbladet som upplysningskälla till förmån för SMHI, eftersom att Aftonbladet "kryddar" informationen en aning.





Kommentarer
Postat av: Toni

Jag gillar bloggrubriken :D

2011-05-24 @ 01:33:02
Postat av: Linnéa

Haha, ja det förstår jag ;)

2011-05-24 @ 07:32:09
URL: http://linko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0