The Holiday

Det känns skönt att vara hemma, men jag längtar redan tillbaka. Vi har haft en riktig semester med allt vad det innebär - god mat, vila, utflykter, kvalitétstid tillsammans, sol, värme och x antal timmar i solstolen! Som jag nämnt tidigare så har vädret varit kanon och förhoppningsvis har man lyckats få lite färg på kroppen. Lyckades dock bränna näsan igår när vi var på Strömsholm, men jag hoppas att det röda tonats ner en aning till imorgon då det är dags att gå till jobbet.






Taxinge slott var verkligen allt jag hoppats och lite till. Jag blev bokstavligt talat okontaktbar när jag såg allt fika och befann mig i Cake & Cookie-heaven, innan jag återfick fokus. Kan väl säga att jag hade en hel del problem med att välja sorter. Jag är dock lite besviken på mig själv att jag inte orkade äta mer, men bitarna var så stora. Det är verkligen värt ett besök om man är i krokarna.

 


Vi hann även med ett kort besök på Gripsholms slott, innan vi begav oss vidare till Ann-Sofies kompis Malin som bor i Stallarholmen utanför Strängnäs. Hennes sto Barona hade fått ett litet hingstföl e. Shooting Star. Lilla "Reine" som han än så länge kallas, var helt bedårande och endast 5 dagar gammal. Vi kommer eventuellt åka ner igen i augusti då det är dags för fölmönstring.


Jag har även hunnit gråta skvätt under helgen, eftersom att våran fina Athena börjar bli gammal. Hon fyller 13 år och nu märks det att hon börjar bli gammal. Hon är ju fortfarande levnadsglad och fräsch, men man ser en tydlig skillnad bara sen i höstas. Man har bara varit så bortskämd med att hon alltid varit pigg och fin, trots sin ålder. Det känns som att hon alltid har funnits hos oss. Det var jobbigt att säga hej då till henne eftersom att man inte kan vara helt säker på att hon finns där nästa gång vi kommer ner. Älskade Athena


Vi avslutade helgen på topp med tävlingarna ute på Strömsholm. Ett riktigt guldkorn för oss alla hästvänner. Vackra hästar så långt ögat kunde nå, i en helt otrolig miljö med slottet i bakgrunden. Så otroligt välordnat och det måste verkligen vara kul att få tävla på en sådan plats. Det fanns verkligen något för alla och i pauserna kunder man besöka mässområdet för att shoppa loss. Vi såg såklart mest av dressyren, men kikade också en sväng på hoppningen. Ann-Sofie blev "starstruck" när hon fick se sin favorit Rolex TP i verkligheten. Vi hann även med en liten rundvandring på själva stallområdet, vilket också var kul att se. Jag önskar bara att Mamma och Pappa hade kunnat vara med, men vi har redan planerat för att åka dit nästa år för att de också ska få se allt.















Kommentarer
Postat av: Dotti

Hahaha, starstruck. ;)

2011-06-07 @ 11:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0