Den fyrbenta gentlemannen

Nyss hemkommen med en skön känsla i musklerna och kroppen. Jag har ridit lektion för min kära syster på Centi som är det nyaste tillskottet i vår bekantskap. Han är fuxfärgad gentleman som jag har börjat rida 2 ggr/vecka och förhoppningsvis kommer jag att lära mig en hel del av honom. Vi håller för närvarande på att lära känna varann och ikväll har vi jobbat lite med skolorna, där det blev öppna efter långsidorna och sluta på diagonalen. Vi avslutade passet med lite galopparbete.

Mitt främsta problem är (och alltid har varit) mitt överliv, då jag väldigt lätt faller en aning framåt. Jag och mina systar brukar beskylla mamma för det och säga att det är genetiskt, då vi alla tre sitter på precis samma sätt när vi rider. Det är ju dock något som går att träna bort och i kombination med lite mag- och ryggövningar så lär bålstabiliteten bli betydligt bättre, vilket lär hjälpa en del. Marie visade oss flera bra och enkla övningar under vårt besök hos dem förra helgen som jag ska försöka göra några gånger i veckan.

Bilden nedan är fotad av min syster under skritturen till KRF och det är den enda bilden jag har att bjuda på än så länge:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0