Kvällens ridpass:

Det blev en tur över till KRF ikväll också för lite mer uppmjukande dressyrarbete. Det tar ca 15-20 min att rida dit och då är han uppvärmd när vi kommer fram, vilket är perfekt. Paddocken var upptagen för lektion, men som tur var så var ridhuset ledigt så det fick jag ha för mig själv. Jag föredrar annars att rida utomhus i paddock, oavsett väder (bara underlaget är bra) och är lite allergisk mot ridhus.

Jag började med att repetera lite av övningarna från söndagens lektion, där det stundtals gick hyfsat. Vissa partier av öppnorna gick bra, fastän vi tappar lite tempo ibland. Han är ju en äldre herre och därför lägger jag upp passen utifrån det, där jag strävar efter att få han mjuk och fin. Fokuserade på att få honom lång och låg, vilket han också blev mot slutet i galoppen för då lossnade det en aning. Travade av honom på hemvägen, där vi bibehöll en bra takt i ett lagomt tempo. Klappade även om mamma när vi kom tillbaka till stallet, eftersom att hon är en sådan duktig "ponnymamma" och följer med som moraliskt stöd samt hjälper till med diverse saker!

Nästa gång jag har honom blir på fredag och då står tömkörning på schemat, vilket ska bli spännande!



Innocenti
"Centi"
1990
(Good Future 741 - Indus)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0