Jag går till stallet istället...

Jag har även hunnit med ett ridpass med Centi ikväll. Toni filmade lite under gårdagens pass, så då hade jag några saker att fokusera på och förbättra. Alltid nyttigt att se sig själv rida, man får en helt annan bild och ser tydligt vad man behöver träna på. Tillbaka till kvällens ridpass...

Regnet vräkte ner när vi kom ut till stallet så jag bestämde mig för att rida över till ridhuset. Regnet hade avtagit en aning när jag red iväg och jag hade en svag förhoppning om att kunna rida i paddocken, men underlaget var inte det bästa.

Han kändes bra redan på ditvägen och jag började med lite skrittarbete, där vi jobbade på med öppna och sluta på böjt spår. Övergick sedan till att träna övergångar och att han skulle vara alert för hjälperna, vilket gick bättre och bättre ju fler vi gjorde. Han var verkligen med på noterna och hade full koncentration på mig. Det var ett rikitigt roligt ridpass och vi var båda nöjda när vi kom tillbaka till stallet. Avslutningsvis fick han även lite massage, vilket han verkade uppskatta. Det har därmed blivit många timmar i stallet idag och nu är det dags att krypa till kojs. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Minna

Tack gumman..:)

Va duktig du e med hæstarna!!! Kan du inte ta å bli en sån dær jockey?;)

2011-06-26 @ 13:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0