Sunny sunday!

Det blev en morgonritt även denna söndag. Vädret visade sig från sin bättre sida idag efter gårdagens snöstorm. Man märker att vi går åt ljusare tider för solen lyser så intensivt så att man nästan behöver solglasögon. Det röda i Besses päls framträder ännu mer när solen lyser så starkt och det blir så fina kontraster mot snön. Det är lite synd att man inte har kameran med sig såna dagar som idag, men sen är det ändå ingen höjdare att fota när man sitter på hästryggen.

Det var många som var ute och promenerade efter Kalvholmsvägen, antingen ensam eller med sina hundar så vi var inte ensamma ute i skogen. En skoter stötte vi också på och det var inga problem. Vi skrittade igång ganska länge och därefter fick hästarna jobba på lite extra när de fick plumsa på i snön efter "myrstacksstigen". Det är en stig som går ut på ett kalhygge och det är minst 10 st myrstackar efter den stigen, därav namnet. Sen blev det trav med lite tempoväxlingar när vi kom ut på vägen igen. Allt som allt var vi borta i 1 h och 15 min, så hästarna var riktigt nöjda när vi kom tillbaka till stallet. Besse blev dock livrädd för en gubbe som stod och skrapade bilrutorna när vi promenerade genom byn på hemvägen. Det ljudet hade han aldrig hört tidigare så det var tydligen livsfarligt, men han lugnade ner sig när han fått stå stilla en stund och lokalisera vart det kom ifrån.

Annars tänkte jag göra ett försök med att byta jord i mina blomkrukor idag, men först blir det en semla så att jag får lite extra energi!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0