Vårprojekt!


Med ljuset kom också inrednings- och förändringslusten. Första projektet blir hallen där tapeterna ska ner för att sedan måla om väggarna. Jag har några idéer som jag tror kommer bli bra. Vi var ner en sväng på "stan" igår och vi hann med både ett besök på Ditt, Buketten och Colorama. Vi kikade förbi Colorama för att kolla lite färgprover och det blir i allafall något ljust, troligtvis mot det ljusa hållet. Sen är jag lite sugen på att måla en av de mindre väggarna i en annan färg, men vi får se vad det blir.

Därefter ska jag ta tag i sovrummet. Där blir det inga större förändringar renoveringsmässigt sett, eftersom att det är relativt nytapetserat - däremot måste jag ta tag i inredningsbiten som legat lite på is den eeehm...senaste tiden. Jag ska komplettera med en rullkappa till gardinerna och tyget hittade jag på Ditt. Jag föll för det på en gång och det blir nog kuddar i samma stil. Tyget var i allafall lite gammaldags med mönster av rosa rosor med gröna grenar, lite svårt att beskriva, men det var jättefint och kommer tillföra lite färg till vårt annars vita sovrum.

Det blir att ta en sak i taget i allafall, man kan ju inte hinna med allt och första prio är hallen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0