Sköna söndag!

Jag njuter verkligen av att åka ut till stallet tidigt en morgon för att släppa ut hästarna och därefter fara ut och rida innan alla andra har vaknat. Denna söndagen har börjat på just det sättet. Vi hade morgonjouren i stallet så jag och Mamma åkte dit tidigt för att släppa ut hästarna och fixa alla stallsysslorna. När vi var färdiga begav vi oss ut på en uteritt med Hanna och Pila som sällskap. Vi red ut till rakbanan och sen hem genom byn. Det blev mycket trav, lite snöplumsning och två korta galopper och hästarna jobbade på bra hela vägen! Termometern visade på -20° c, men det var inget som påverkade oss desto mer. Vi stötte inte på några skotermarodörer heller, vilket var skönt även om Besse börjat vänja sig vid dem eftersom att skoterleden går förbi hagarna. Jag gissar att de låg och sov gott under sina varma täcken. Jag ska inte dra alla över en kam, för det finns även dem som visar respekt och har sunt förnuft när de möter oss och hästarna. Hatten av för er!

Annars står städning på schemat idag och därefter blir det söndagsmiddag med La Familia. Det vankas hemmagjord pizza och det vill vi ju inte missa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0