Nya utmaningar!

Många är de tillfällen då tanken att studera vidare poppat upp i huvudet. Jag lider dock av beslutsångest big time, vilket innebär att det ofta uppstår problem (vare sig det gäller inköp av skor eller att välja utbildning). Till slut så bestämmer jag mig, men jag behöver oftast fundera lite. Det är också anledningen till att jag inte sökt någon utbildning ännu och för att vara ärlig så känns det inte så lockande att gå ner på studiemedel när man är van att jobba.

Samtidigt har jag alltid "gillat" att plugga och suget att börja finns ju hela tiden där, om man nu bara visste vad man skulle vilja läsa. Det finns helt enkelt alldeles för mycket att välja emellan...

En annan bidragande orsak är även att jag trivs väldigt bra med mitt jobb och med mina arbetskompisar. Jag utvecklas och lär mig något nytt varje dag, så därför har jag inte direkt känt någon stress för att börja läsa igen. Varför dra på sig studielån och hoppa på en utbildning "bara för att..." när man egentligen inte riktigt vet vad man vill utbilda sig till?

Nu verkar jag dock ha hittat en bra lösning. Jag har nämligen sökt en fristående kurs på 15 hp med start ht 2011, som jag kommer läsa utöver mitt arbete. Dels ger det mig en chans att komma in i själva "pluggandet", men jag får också en chans att känna mig för lite och kanske ger det mig en hint om vad det är jag ska fortsätta med! Nu hoppas jag bara att jag kommer in och därefter får ihop planering med mitt övriga liv och fritid.

Utbildning är aldrig dåligt och nu slipper min hjärna skrumpna ihop ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0