Annandag påsk

Jag hade tänkt mig en riktig sovmorgon idag, men det gick inte så bra. Så nu sitter jag här efter att ha vaknat prick kl 07.38. Jag känner mig i allafall relativt utvilad och det är ju huvudsaken.

Idag går startskottet för årets stegtävling. Stegräknaren på alltså! I år använder vi oss av MotioMeras sida som verkar bra. De har i allafall en bättre omvandlingstabell än den vi använde förra året. Det är ganska intressant att se hur mycket man går varje dag och motion/rörelse är ju extra viktigt för oss som har ett stillasittande jobb. Jag känner mig dock inte lika taggad och motiverad över själva tävlingssdelen i år om man jämför med tidigare år, men jag ska ändå göra mitt bästa! Ska rida lektion senare idag, vilket innebär 1 h ridning som jag kan omvandla till 8 400 steg. Mitt slutmål under dessa 5 veckor är Vännäs och då måste jag gå ca 11 000 steg/dag för att hinna fram i tid.

Vädret har ju varit kanon hela helgen och jag har försökt att vara ute så mycket som möjligt. Jag var hemma hos mamma och pappa större delen av dagen igår, så då passade vi på att sitta ute på altanen och sola. Vi hann även med en långpromenad ute i skogen i Risön tillsammans med Laila (Tonis mamma). Jag hade ingen aning om att det fanns såna fina skogsvägar i Risön och vi var nog ute i 1½ h tror jag.

Senare på kvällen blev det en lång skrittur i skogen med Hanna och Pila som sällskap. Vägen hade torkat upp bra och var endast lite lerig på två ställen. Det är så nyttigt för Besse att bara komma ut och skritta och han skötte sig jättebra! Vi skrittade mest bara på utan krav, men lade även in lite skänkelvikning och öppna efter vägen. På hemvägen blev det dock lite taktande (som man nästan kan säga) är Besses fjärde gångart. När han kom till oss visste han knappt vad skritt var och den verkar onekligen ligga honom väldigt nära till hands. Han blir ju inte "springig", utan laddar snarare upp sig inombords och samlar ihop sig till en boll, trots att man inte gör någonting och sitter på halvlånga tyglar. Dock vill jag ju inte att samlingen ska komma i det läget, utan bara att han ska s k r i t t a på framåt och avslappnat, men jag är ändå nöjd eftersom att han skrittade 75% av ridpasset. Under vintern har det blivit många skritturer kring byn, både vid hand och under ryttare och det har verkligen gett resultat, så det gäller bara att träna!



Kommentarer
Postat av: Marcustilda

Your site and you will reach the big successes, thank, it was interesting.

2011-09-01 @ 10:51:45
URL: http://marcustilda.blogspoo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0