Mötet med skogens konung


Var ut på en härlig skogstur igårkväll. Vädret visade sig från sin bästa sida och hästarna var glada. Vi tog det rätt så lugnt och det blev mestadels skritt och lite trav. På hemvägen stötte vi på en stor älg som genade över vägen. Varken vi eller hästarna hann reagera desto mer och jag tyckte att den var en rätt så kul upplevelse! Jag hade antagligen inte uppskattat det lika mycket om hästarna lagt benen på ryggen och stuckit, men den här gången gick det bra och det är ju inte allt för ofta som man lyckas komma så pass nära dem som ca 30 m.

Förhoppningsvis tänkte vi hinna med en tur med vagnen i helgen, men då får vi hoppas att älgarna håller sig borta.

Kommentarer
Postat av: Notti

Jag hade gjort i brallan. ;)

2010-05-08 @ 10:09:41
Postat av: Linnéa

Haha, ja om situationen hade utvecklat sig på ett annat sätt så hade nog jag gjort detsamma ;)

2010-05-08 @ 23:23:42
URL: http://linko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0