Hot, hot, hot!

Puh, vad varmt det är! Men jag klagar inte för jag älskar värme och hatar att frysa. Det är bara att passa på att njuta för till helgen så utlovar väderleksrapporten endast +11°, vilket inte känns så upplyftande.

Idag har jag bara jobbat på som vanligt. Jag hann med en härlig 30-minuters promenad på lunchen och det var skönt att komma ut en stund i solen. Efter jobbet var jag bara hem och åt middag och sedan begav jag mig till stallet med mamma och syster. Hästarna stod och lapade sol och var slöare än slöast, vilket också märktes när vi red ut i skogen. Det blev en relativt lugn tur till största delen i skritt och några korta travpass. Det var helt tyst och stilla i skogen, sånär som på några joggare och ett par fåglar i bäcken. Jag antar att alla påverkas av värmen, även djuren i naturen. Imorgon står en lektion för "ryttarmajoren" på schemat och vi får se på vilket sätt hon ska drilla mig den här gången ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0