Luleå & La Familia

Full snöstorm ute, vilket är den perfekta ursäkten för att spendera dagen inomhus utan dåligt samvete. Jag har en hel del småpyssel att fixa eller vad sägs om ett berg av tvätt som jag ska gå igenom? Vi spenderade gårdagen i Luleå där vi både hann med en sväng på stan och ett besök hos storasyster Marie & Co. Kombinationen löningslördag och för-dåligt-väder-för-att-åka-på-utflykt gjorde att det var riktigt mycket folk som begett sig ut i affärerna.

Jag var på jakt efter nya sneakers och hittade dessa sötnosar som jag längtar efter att få använda så snart det torkar upp och blir barmark. Sedan inhandlade jag även nya vita tygskor till sommaren då mina gamla antagit en gulaktig och smutsaktig färg. Det är så kul med alla vårkläder som har kommit in i butikerna, men igår var jag inte på jakt efter några kläder så det blev inte desto mera shopping för min del.

Väl på plats hos Marie och Dan testade vi nya "Super Mario Bros" till Wii. Jag kan väl inte direkt påstå att jag och Ann-Sofie imponerade som team med vår smått destruktiva spelstil, men vi klarade banorna i allafall och det är ju det viktigaste! När vi spelat färdigt och funderat fram och tillbaka om val av mat/restaurang så begav vi oss mot Restaurang Toscana för middag och därifrån åkte vi sen nöjda och mätta då maten var en riktig höjdare! Marie och Dan flyttar ju om ca 1 månad så det var kul att hälsa på dem innan det är dags för dem att bege sig mot sydligare breddgrader.

Nu ska jag göra mig redo för att bege mig till mamma och pappa där det vankas söndagsmiddag och VÅFFLOR!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Tur att vi tog oss hem helskinnad iallafall. =)

2010-03-30 @ 20:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0