Fel låt vann!

Ilska, besvikelse, frustration - är dom tre orden som beskriver gårdagskvällens Melodifestivalfinal. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så besviken över vinnarlåten som jag är i år. Visst är det en helt okej låt att lyssna på, men den hör absolut inte hemma i dessa sammanhang. Det fanns så många fler som var så mycket bättre! För mig var Darin den självklara vinnaren, men mitt envisa röstande hjälpte inte den här gången heller.

Det kommer att bli en helt ny upplevelse att se Sverige delta i ESC med en låt som jag helt och hållet förkastar. Jag kan ju inte påstå att jag älskat alla dom vinnande bidragen under dom senaste åren, men det här är hittills det värsta jag varit med om. T.o.m. Timotej hade varit ett bättre alternativ. Jag kommer definitivt inte att ha den "rätta" vinnarkänslan när lilla Anna Bergendahl kliver upp på scenen i Oslo den 29 maj. Jag har redan förträngt det här årets omgång och blickar fram emot nästa år då vi kanske kan prestera lite bättre.

Goda cupcakes blev det i allafall och dom fick fungera som plåster på såren...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0