Kapitel 1


Jag har ridit mitt första pass med Majtan på hemmaplan ikväll och det gick väldigt bra! Hon utstrålar sånt lugn att man inte kan låta bli att påverkas. Det var som att hon tänkte "aha, det är lillmatte som ska rida så henne kan jag vara lite försiktig med till en början" - det kan jag ju inbilla mig i allafall. Man är så van vid Besse och hans små uträknade ponnyhyss, vilket ändå är kul i sig eftersom att det tillhör hans personlighet. Det får man på köpet med ponnyluggen ;)

Annars har det varit mycket hästar i helgen - dressyrtävlingar, uteritt och lektion. Jag antar att det är det som jag kommer att få ägna dem nästkommande veckorna åt eftersom att min kära sambo snöat in på Fotbolls-VM. Inte för att jag förstår tjusningen i att se ett gäng män jaga en boll på en gräsplan, men jag antar att han tänker samma sak om mitt intresse. Som tur är så är vi ju alla olika!

Kommentarer
Postat av: Dotti

Jo du red henne så mjukt och fint!

2010-06-14 @ 12:38:52
Postat av: Camilla

Är det Majtan? Vad fin hon var :)

2010-06-14 @ 13:49:57
URL: http://camillalena.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Jo, hon är en sötnos :)

2010-06-17 @ 09:55:45
URL: http://linko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0