Me, myself and I

Denna lördagskväll spenderar jag i sällskap med mig själv. Eller rättare sagt så har jag och Sigge begett oss hem till mamma och pappa. Toni spenderar kvällen och natten på annat håll och då passar jag på att åka "hem" och sova och samtidigt spendera lite tid med mamma och pappa. Det känns rätt så skönt och jag antar att man behöver lite egentid ibland.

Sigge och Wille har blivit riktigt bra kompisar och busar som tusan. Jag vet inte hur vanligt det är att katter är kompisar. Sigge får följa med oss både hit och till Tonis föräldrar, dels för att träna att åka bil/transportbur men även för att få busa lite. Wille är bra på att tukta Sigge och lära han lite vett och reson - viktiga saker som han bara kan säga på sitt speciella "kattspråk". För det är ju nämligen så med djuren att inga leksaker eller pussar/kramar kan ge dom det som det får av varann. Det gäller alla djur, oavsett ras och storlek...

Nu gled jag in på ett sidospår, men nu ska jag göra ett försök att se ikapp mig på Gosspi Girl. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0