So this was christmas...

Julhelgen var alldeles för kort i år samtidigt som den både var mysig och riktigt kul. Tomten hittade till oss i år också och tydligen så har man varit snäll i år eftersom att blev några julklappar i allafall. Personligen så föredrar jag hellre att ge, än att få och jag blev så glad när alla blev nöjda med sina julklappar. Maten har som vanligt varit det bästa. Jag är ett stort fan av julmat där julskinkan är favoriten eller är det köttbullarna...eller kanske prinskorvarna...eller kanske den gravade laxen? Tur att det är buffé så att man inte behöver välja!

En annan av helgens höjdpunkter var utgången på Juldagskvällen, med allt från bra musik till "menstomtar" och halvt uppätna cupcakes - allt i bästa sällskap såklart. Än en gång, TACK för en toppenkväll!




Det kändes inte allt för lockande att att gå till jobbet igen på måndag med alla som var hemma och lediga. Det gick dock bra, men mot slutet av dagen hade jag bestämt mig för att lämna in en sista-minuten-ansökan om ledighet. Jag hade två semesterdagar kvar (som jag hade tänkt spara bara för att "spara"), men efter lite överläggning med mig själv valde jag att använda upp dem under den här veckan. Tid med mina nära och kära är viktigare än att spara på semesterdagar "utifall att". Sagt och gjort, jag lämnade in ansökan på tisdagsmorgonen och till min glädje så blev den beviljad. Vi har det relativt lugnt på jobbet under mellandagarna och sen var vi ändå nästan full styrka eftersom att det inte var så många som tagit ledigt under mellandagarna, vilket innebär att jag nu är extra ledig idag och imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0