Hampburgaalaiiset

Jag pratar rätt så ofta i sömnen, men den senaste tiden har det varit rätt så lugnt på den fronten...fram tills igår kväll. Toni hade jobbat över och var trött, så det blev en rätt så tidig kväll. Vi sa godnatt, släckte lampan och efter ca 30 sek hade Toni somnat. Kort därefter måste jag har slumrat till, men jag kommer ihåg att jag "drömde" att det skulle vara kul att säga hamburgare på finska och sen hör jag mig själv säga "hampburgaalaiiset" (?!). Stackars Toni vaknade och sa "okej" för att sen somna om, vilket jag också gjorde. Frågorna lyder nu:

- Hur knasig får man bli?
- Varför ville jag säga "hamburgare" PÅ FINSKA?
- Hur kan man höra sig själv prata fast man sover?

Det mest pinsamma är att jag hörde mig själv och kommer ihåg vad jag gjorde. Sen var det varken rätt uttal eller ord/stavning, för hamburgare på finska heter nämligen "hampurilainen", vilket innebär att jag var ganska fel ute. Man slutar aldrig att förvånas tydligen!



Kommentarer
Postat av: Minna

Hahahahaha va kul! jag vet hur de e...sa en gång dillin, närjag skulle säga dealern...(som i pokerdealer) i sömne! Men jag kommer ihåg det. Konstigt asså..

2010-08-13 @ 21:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0