Hälsa är A och O

Vi hade hälsokväll på jobbet igårkväll där vi bl a fick lyssna på en föreläsning om hälsa, mat och motion. Det var väldigt givande och även om jag inte är den mest ohälsosamma människan så fick jag ändå med mig en hel del matnyttiga tips. Det blev en liten påminnelse att tänka på vad man faktiskt sätter i sin kropp och nu riktar jag in mig på att endast äta halvfabrikat i nödfall och undvika farliga fetter (död åt transfetterna!). Detta innebär att lättmjölken får ge plats för mellanmjölken och Milda Culinesse-flaskan för Smör- och Rapsoljeflaskan. Rena produkter alltså (Ja, jag är lättpåverkad...)

Nästa "hälsosteg" på jobbet blir att försvara vår seger i det här årets stegtävling. Den drar igång om ca 1,5 vecka och då ska jag och stegräknaren teama ihop än en gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0