Gone fishin'

Det gick betydligt enklare än jag hade trott att stiga upp på morgon. Jag hade ställt in väckarklockan på 05.30 och efter ca 6 h sömn antog jag att jag borde ha varit något tröttare, men icke sa nicke. Pigg som en lärka (något åt det hållet i allafall...) steg jag upp. Jag har jobbat från 7.00-15.00 idag och det är ett rätt så bra pass eftersom att man slutar så pass tidigt. Det innebär alltså att man har lite mer tid över på kvällen till annat.

Så ikväll ska jag förutom att åka till stallet, även fara iväg en sväng med syster & co för att pröva på fiskelyckan. Det blir premiär för i år. Enda nackdelen är att jag inte har min kära mygghatt här som hjälp för att hålla de ilskna blodtörstiga krypen borta, men förhoppningsvis får jag komma på med någon annan vettig lösning på problemet. Jag kan väl inte direkt påstå att jag visar mig från min vackraste sida då det vankas fiske - jag täcker nämligen varenda del av huden med tyg etc, men vad gör man inte för att hålla de små odågorna borta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0