Hälsan är A och O!

Fick idag det goda nyheterna om att det är dags för hälsoundersökning nästa vecka på jobbet. Det kommer ett team från LifeCenter i Luleå som ska "gå igenom" alla anställda och det känns riktigt spännande och bra också för den delen! Tanken är att hälsoundersökning ska hjälpa oss att bli medvetna om våran livsstil och våra hälsovanor.

Den omfattar:
  • Urinprov
  • Mätning av vikt och längd samt midje- och höftmått
  • Blodprover (blodfetter, blodvärde samt blodsocker)
  • Blodtryckskontroll
  • Fystest inkl. konditionstest på cykel
Jag har en längre tid haft planer på att boka in ett besök på vårdcentalen för att ta lite prover för att kolla blodvärden etc. men det kan jag nu hoppa över då jag får göra det på arbetstid i stället och då i kombination med en massa andra nödvändiga undersökningar.

Jag ser nästan mest fram emot fystesten, då jag för tillfället har noll koll på min kropp vad det gäller styrka och kondition. Sen har jag ju aldrig heller inriktat mig på någon träning som avser att förbättra dessa områden, utan har mest "Svenssonmotionerat" och då i form av promenader och ridning.

Men vem vet, kanske är jag i bättre form än vad jag tror? Eller också värre - nästa vecka vet jag ju i allafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0