Melodifestivalen 2008 - Omgång 4

Sista deltävling är nu avgjord och ur "dödens grupp" gick två av Sveriges schlagerdrottningar med vinst, nämligen Charlotte Perelli och Linda Bengtzing. Den förstnämnda blir en bra konkurrent till BWO och jag hoppas att det antingen blir hon eller dom som tar hem det, även om jag känner lite mer i hjärtat för BWO. Resten av bidragen då?

1. Niklas Strömstedt: Höjden av tråkighet. Seg artist, seg låt, segt framträdande. Jag har dock ingen bra minnesbild av hans uppträdande och det säger väl allt.
2. Calaisa: Sveriges motsvarighet till Dixie Chicks. Jag hade på förhand dömt ut dom, men blev glatt överraskad då de hade en hyfsat bra låt, men dock inte i schlagersammanhang.
3. Daniel Mitsogiannis: "Hej, jag heter Daniel och jag älskar Måns Zemmerlöv. Han är min idol och jag vill vara som han." Han må ha varit den som sjöng på demon till Måns bidrag förra året, "Cara Mia", men han är långt ifrån lika bra som han.
4. Linda Bengzing: Schlager i 200 km/h. Otroligt stressat och virrigt, man fick inget grepp om vare sej henne eller låten där hon irrade om kring på scenen som en tokig höna. Jag är ledsen, men jag kan verkligen inte med henne. Låten må ha varit en riktig schlagerlåt, men det räcker inte för mej.
5. Nordman: Nordman är och förblir Nordman. Det dom kan gör de riktigt bra! Mina och Fridas favoriter då vi var små och jag håller alltid en extra tumme för dom. Faktiskt så hade jag hellre sett att de hade gått vidare till final än allas våran Linda B.
6. Sibel: Den kvinnliga versionen av Darin, men när ska hon lära sej att man inte kan leva på ballader hela tiden? Låten var skriven och utformat på ett sånt sätt så att hon skulle få briljera med sin sångröst och ja, hon ha utvecklats men hon är bara en stor sångröst i en liten kropp. För övrigt var den under all kritik. När ska hon öppna ögonen (både bildligt och bokstavligt)?
7. Fronda: Fronda i Melodifestivalen? Tillåt mej att skratta, men det är inget för han. Han måste ha värmt upp med förra veckans finalbidrag "Upp och Hoppa" då hans koreografi bestod av att hoppa sej igenom låten. Det funkade tyvärr inte den här veckan.
8. Charlotte Perelli: BWO's största konkurrent och en av mina favoriter, men inte i förhandstippningen. Jag kan helt klart tänka mej att se henne representera Sverige i den stora finalen i maj. Dock brukar ju inte blixten slå ner två gånger på samma ställe?

Hoppas att SVT skriver kontrakt med Luuk som programledare för MF under de kommande åren. Han vägleder oss igenom kvällen på ett lättsamt och väldigt underhållande sätt. Jag tycker om Luuk! 
Nästa vecka styr vi upp mot Kiruna för Andra Chansen och det blir spännande att se vilka bidrag vi får med oss därifrån..

Kommentarer
Postat av: Minna

mm, det kmr stå mellan perelli & bwo :) haha sibel, DECIBEL snarare..

2008-03-03 @ 13:35:38
URL: http://minnaeleonora.blogg.se
Postat av: Anonym

jag tror den doftar mumma, haha not ;)

2008-03-03 @ 17:01:42
Postat av: M

jaa det är skönt :)

2008-03-04 @ 14:57:10
URL: http://minnaeleonora.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0