Melodifestivalen 2008 - Omgång 3

Omgång 3 är nu avklarad och det är med blandade känslor jag tänker på resultatet. Ikväll har vi sett årets vinnare av Melodifestivalen 2008 - BWO! Släng dej i väggen Carola, ingen gjorde det bättre än Martin & Co! Nu hoppas jag verkligen att svenska folket har nog med vett i skallen att rösta på dem i finalen, så att de kan representera oss i Eurovision Song Contest.

Samtidigt är jag så otroligt besviken att inte Patrik Isaksson gick vidare till varken Finalen eller Andra Chansen då han gjorde ett kanonframträdande med en mycket bra låt! Det var ju verkligen liv i han ikväll. I stället gick den platsen till "Dunka-Mej-Gul-Och-Blå-Frida" och hennes lilla kompis Mowgli. SKANDAL!

Här är sammafattningen av kvällens bidrag:

1. BWO: Äntligen satt den! De infriade alla mina förhoppningar och höga förväntningar. Helt klart bäst!
2. Mickey Huskic: Ännu ett försök av Christer Björkman & Co att visa att Melodifestivalen är en mångkulturell tillställning för alla, dock börjar jag bli lite smått less på dessa kisspauser.
3. Frida feat. Headline: Missade de anmälningsdatumet för MGP Junior eller? Jag hatar dem! Mina trumhinnor dunkas gula och blå av en grötsjungande skåning i sällskap av sitt övergivna lilla skogsbarn.
4. Therese Andersson: Det hade kanske varit bättre att stanna kvar i duschen med den förfärliga operasången?
5. Patrik Isaksson & Bandet: En av mina favoriter! Patrik var så bra ikväll, det var en riktig schlager som t.o.m. inkluderade en liten tonartshöjning. Definitivt värd en finalplats, jag är otroligt besviken på svenska folket.
6. Caracola: Coca-cola vadå? Kan man varken sjunga eller dansa så kan man ju alltid testa "Dodidoo-tralala", det verkar ju tydligen funka för vårat s k "svenska folk" då de tog sej till Andra Chansen. Jag förstår dock inte hur det gick till..
7. Ainbusk: Tillbaka till framtiden med ett par Spice Girls look-a-likes med extra mycket botoxinjektioner. Deprimerande!
8. Eskobar: Vad har hänt? Det här är inte vad jag kommer ihåg av dem - dålig sångröst i kombination med ett evigt stakande och dålig låt är inget bra recept på framgång.

Luuk var ikväll lika strålande som vanligt och han går rakt upp i toppen som en av vårt avlånga lands bästa programledare. Våran kära Björn Gustavsson hade också hittat tillbaka till sin gamla form och glänste vid framförandet av sin sång till Carina Berg.

Nu är det roliga snart slut, då det nästa vecka är dags för den sista omgången..

Kommentarer
Postat av: Minna

alltid lika roligt o läsa dina mello-inlägg :)

2008-02-25 @ 17:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0