Dagen D - 15 april.

Ibland dyker det upp små saker som skakar om ens tillvaro, som gör en tvungen att fatta viktiga beslut om sin framtid och ens val. Jag hade allt så bra planerat - slutföra undersköterskeutbildning för att sedan jobba under hösten och vintern och därefter utbilda mej till Förskolelärare på plats i Luleå. Det kändes riktigt bra att veta vad som väntade inför hösten, tills jag såg den lilla annonsen (1 vecka innan sista ansökningsdatum) om att utbildningen till Förskolelärare nu gick att läsa på distans i Luleå, vilket fick mej att fundera..


- Har jag viljan/motivationen att börja plugga redan till hösten?
- Är alternativet att plugga på distans något för mej?
- Vågar jag vänta tills nästa år med att söka, fastän möjligheten att läsa på distans inte finns kvar?


Frågorna är många, men svaren är få. Det finns både för- och nackdelar med båda alternativen, därför behöver jag lite betänketid. Jag har i allafall tagit beslutet att söka till utbildningen, för på så sätt köper jag mej lite tid då jag inte behöver ta det slutgiltiga beslutet förräns i juli (?).


Kommentarer
Postat av: Teddan

Plugga på!
Nej jag skoja bara plugga är ett otyg!

Har du Humor?
Kolla då in:
www.teddan.blogg.se

2008-04-10 @ 11:03:19
URL: http://teddan.blogg.se
Postat av: Minna

låter bra, lika bra och söka så kan du fundera under tiden :)

2008-04-10 @ 13:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0