Jobb & Utbildning.

Tankar och funderingar som ständigt återkommer är de om framtiden, oftast då med tanke på utbildning, jobb etc.
Vad vill man göra? Vilken utbildning ska man söka? Kommer man att få jobb? Hur vet man att man väljer rätt? Alternativen är alldeles för många eller så kanske man bara är dåligt informerad. Jag vill inte vara en av alla dom människor som läser en utbildning utan att vara någorsålunda säker på att man kan få jobb - att de finns goda framtidsutsikter.

Självklart ska det ju var något man är lite intresserad av, men man måste ju kunna få jobb efter utbildningen är avslutad. Det är mycket pengar det handlar om och avgörande val. Jag är nog kanske ännu för liten för att göra ett sådant val, jag får hoppas att jag växer till mej så blir jag nog redo att ta mej an den stora världen!

Kommentarer
Postat av: Miss seventeen

ha en bra kväll och följ ditt hjärta och din magkänsla så ska du se att det blir bra!

2007-11-14 @ 22:16:55
URL: http://famuoslips.blogg.se
Postat av: Frida

Linnea, för att trivas med sitt liv måste man göra någonting man tycker om. Visst, man tycker om pengar men bara man trivs med sitt jobb tycker jag inte att pengarna är lika viktiga. Fundera på vad du helst av allt i hela ditt liv skulle vilja göra om du skulle få exakt lika mycket pengar från varje jobb. Vad är det första du tänker på? Vad skulle du vilja bli isåfall? DÄR har du ditt svar. Låt inte pengar styra dig & ditt liv. Då levar man inte livet efter sig själv och sina egna drömmar och mål, sin egen lycka. Vi lever bara en gång, varför nöja sig med det halvdana? Du ska befinna dig på en plats där du är lycklig, där du utvecklas. Inte på en arbetsplats du kanske tycker är okej, halvbra, ganska snälla kollegor, relativt bra lön. Du kommer hitta vägen, jag lovar! Kram älskling

2007-11-15 @ 23:10:48
URL: http://friedas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0