Film & Invigning.

Glädjen över snön förbyttes ganska fort mot en känsla av hopplöshet när jag steg upp på morgon och tittade ut genom fönstret. Regnet vräkte ner och snön höll sakta, men säkert på att smälta bort. Vars hade snöstormen som vädergubbarna igår lovat skulle komma tagit vägen?

Kvällen tänkte jag spendera tillsammans med min sötnos till pojkvän som för närvarande försöker hitta någon lämplig film att ladda ner. Mina förslag var Heartbreak Kid, Superbad och License to wed - filmer som går i skrattets tecken. Superbad har vi ju planer att se på bio (när den till slut når Kalix, vilket kan ta ett tag), men det är ju inget fel med en liten smygtitt och en bra film ser man gärna flera gånger. Sen blir det ju såklart att se veckofinalen av Idol, Go, go Mattias!

Här i Kalix har det ju varit lite av "Dagen med stort D" då Kalix nya och enda galleria skulle invigas. Jag, Camilla och Kristina bestämde oss för att åka dit och kika en sväng samt för att hälsa på Frida på hennes nya arbetsplats. Allt var riktigt fint och man fick lite känslan av att vara i Smedjan i Luleå. Utbudet på affärer är dock inget att hurra över eftersom att de flesta bara är de gamla vanliga affärerna som bytt adress. Det såg ut att gå riktigt bra för Frida som jag och många andra tror passar perfekt för rollen som butiksbiträde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0