Vikingen & Stugan.

Som vanligt går tiden så fort när man har en ledig helg, att man knappt hinner gå hem från jobbet och så är man tillbaka igen. Min beställning på fint väder måste ha kommit bort på Postkontoret och pga detta fick jag planera om helgen lite.

Fredag: Jag och Toni började kvällen på Vikingen med Frida och David. Lite besvikna blev vi då vi upptäckte att våran favorit fläsknoisetter plockats bort från menyn. I stället blev det lammytterfile med pesto (hade aldrig ätit lamm tidigare), det var gott, dock var det lite för lite mat för att mätta min hungriga mage. Jag och Frida avslutade det fint i allafall med en Banana Split, som var mums!

Efter maten styrde vi mot "Baki-Ö" för att umgås lite med Camilla & Co i hennes stuga och det var mysigt. Hade vi avslutat omgången i Rappakalja så hade jag nog vunnit, haha. Synd att vi missade ögonblicket då Camilla la fram sitt förslag om att det var Hitler som uppfann kundvagnen, haha.
Toni som till vardags är en riktig badkruka, trotsade den kalla temp. på både land och i havet och badade efter lite uppvärmning i bastun.



Lördag: Klockan ringde 06.30 och då var det dags att stiga upp för att fara til stallet. Resten av dagen vilade jag för att sen fara till Emelie för lite kalas-i-efterskott. Det var mums med kladdkaka och glass! Att jag sen var riktigt dålig på Guitar Hero var en helt annan sak.

Söndag: Stalltjänst igen, ingen sovmorgon alltså. Tog igen det sen på dagen och sov till 13.15. Jag gjorde som människorna förr i tiden och hedrade söndagen med att vila. Jag och Toni såg sen "Den gröna milen" på kvällen, somnade dock när det var ca 30 min kvar så slutet förblev hemligt för mej. Eftersom att det var sista godisdagen på helgen köpte jag en av ICA's butiksbakade Chokladmuffins, men den orkade jag inte äta upp så jag fuskade lite på måndagen och åt den efter lunchen, haha.

Nu ska jag leta fram ngt hårt som jag kan slå i huvudet på min övertrötta, men mkt söta pojkvän som vägrar sova fastän han börjar kl. 07.00 imorgon och har ställt klockan på exakt 06.09.

Gonatt!

Kommentarer
Postat av: TP

Haha yeah you love me! :) I love you to booboo! PUSU

2007-07-11 @ 12:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0