Ridhuslängtan

Den första delen av den här vintern har verkligen prövat oss hästägare hårt. Visserligen har det varit rätt sköna temperaturer med övervägande plusgrader, men underlaget har varken inte varit vidare häst-, rid- eller människovänligt. Någon dag har det varit bättre, men överlag har det varit riktigt illa med is och halka överallt. 
 
Jag vill ha kontinuitet i min träning, men med det här underlaget har det varit sjukt svårt. Många kvällar har jag tagit ut Kakan och promenerat bara för att hon ska få röra sig för de rör sig inte överdrivet mycket i hagarna heller när det ser ut såhär. Tack och lov har ändå snön legat kvar i hagen så att det slipper halka omkring, men det känns ändå inte bra när man inte kan röra på dem mer. 
 
Det hade varit underbart med ridhus nu och därför har jag och Elisabeth från stallet börjat kolla upp möjligheterna att lösa ridhuskort på någon av de närliggande anläggningarna. Det finns en ridskola med ridhus ca 3 km längre bort i byn och det vore det bästa alternativet så slipper man transportera dem. Hela anläggningen är dock till salu och vi skulle få besked till veckan gällande hur långt fram vi kan lösa ridhuskort beroende på när försäljningen blir klar.
 
 
Foto: Bensbygården
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0