Klänningen med stort K

I den kallaste kylan satte vi av mot Piteå igår med tanke om att hitta en bröllopsklänning. Blev lite besviken över utbudet i butiken, då jag minns att det fanns mycket fler klänningar att välja mellan när vi var dit och köpte våra balklänningar för några år sedan. Butiken var dock inte kvar i sin gamla lokal, så jag gissar att de anpassat utbudet eftersom den nya lokalen var mindre och hade begränsat utrymme.
 
Provade allt från gräddbakelser till enklare varianter i allt från siden, chiffong och spets; blandat med strass och pärlor. Hittade till slut klänningen med stort K som var en modell som jag inte ens hade tänkt mig. Det fanns ingen klänning som kunde mäta sig med den efteråt, men det blev som jag befarade då den befann sig i en prisklass som var långt utanför den planerade budgeten. Jag ska fundera och räkna lite, men i hjärtat har jag redan bestämt mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0