Hektiska veckor

Livet har varit hyfsat hektiskt de sista två veckorna och då prioriteras bloggen bort. Lite tråkigt, då jag gillar att kunna följa min vardag bakåt i tiden, men what to do? Dagarna har rullat på med jobb, mat, stall, träna häst och några timmar sömn däremellan också. Under den gångna helgen så var vi även iväg och tränade i Kalix. Det blev bara ett pass den här gången, men jag kände en tydlig skillnad sen sist. Nu börjar vi komma i form och hitta tillbaka till normalläge och det känns så skönt.
 
Vi började passet med utnyttja hörnpasseringarna på allra bästa tänkbara sätt och verkligen r i d a genom hörnen. Halvhalt, känner att hon kommer tillbaka och fånga upp henne några steg så att det blev finfina tempoväxlingar. Andreas påminde mig om att hela tiden ha en plan, även om jag "bara" ska göra en hörnpassering.
 
Därefter övergick vi till att rida skänkelvikning in mot kvartslinjen. Det var en väldigt bra övning för oss och Kakan kom igång riktigt ordentligt. Avslutningsvis blev det även lite galopp med enkla byten. En halvtimme går ruskigt fort när man har roligt!
 
 
Mamma filmade början av ridpasset men sen tog minneskortet slut så då tog Tonis mamma vid. Hon har dock haft lite problem med att skicka över filmen till mig, men vi jobbar på att lösa problemet så hoppas jag att jag kan bjuda på lite film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0