En kort komedi

Vardagen brukar ju flyta på utan större överraskningar, men ibland händer det små, små saker som får ens vanliga dag att övergå till "mitt liv - den komiska varianten". Förra veckan lyckades jag somna på bussen till jobbet och det är väl inget konstigt med det i normala fall; om det nu inte hade varit för att denna busstur endast tar 10 minuter. Som tur är vaknade jag upp när bussen körde in på Smedjegatan, så ingen skada skedd. Det är väl ett tecken på trötthet, men det är svårt att "hålla sig" från att börja kl 6 på morgonen (tidig uppstigning = tidig hemkomst).
 
Veckans hittills roligaste händelse skedde i tisdagskväll när jag red på ridbanan. Kakan var hur fin som helst och allt flöt på bra. Efter lite galopparbete tog jag en skrittpaus och därefter fortsatte jag med lite trav. Red på en åttvolt och skulle precis byta över till den övre volten samtidigt som det kommer en bil på andra sidan vägen med strålkastarna riktade rakt mot oss och ridbanan. Travar på under lättridning, jag är på väg till vänster, Kakan skyggar lite lätt och tar ett steg till höger, jag hamnar i obalans och gilder långsamt ner på marken. Ingen av oss hann förstå vad som hände, men antagligen såg det riktigt kul ut från sidan. Det vara bara att borsta av sig och hoppa upp igen, men det hade nog inte varit lika kul om det inte slutat så bra som det gjorde.
 
Det är väl också här mitt grundproblem kommer fram, nämligen min något framåtlutande hållning. Det är ett släktdrag som syns både hos mig och mina systrar när vi rider och jag får ständigt tänka på att räta upp mig ordentlig och nästan tänka lite bakåt för att rätta till detta. Det har blivit mycket bättre, men jag får ständigt påminna mig själv om det när jag rider, annars är det lättare att åka i backen om man hamnar i obalans.
 
Möttes av olika reaktioner efteråt - syrran skrattade och pappa blev orolig att jag hade slagit mig. Det är alltid spännande att hålla på med hästar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0