Kvällens ridning

Sedan vi kom tillbaka från Kalix så har jag tränat, tränat och tränat på allt som vi fick med oss från kursen. Det svåraste är alltid att komma hem och fortsätta träningen själv, men det känns som att jag och Kakan har skött den delen bra för något rätt tror och hoppas jag att vi gör.
 
Nu nöter jag inte bara runt på banan, utan är ute i skogen och joggar varannan dag. Än så länge känns det som ett bra koncept och då slår jag även två flugor i en smäll eftersom det blir lite konditionsträning med långtravandet i skogen. Hon älskar att få trava fram efter skogsvägarna och gör det med öronen spikrakt framåt hela tiden.
 
Andreas rådde mig att rida henne på framåt, men just ikväll kändes hon en aningen trött och det var lite svårt att få henne lite kvickare, men efter galoppen släppte hon och kom igång bättre. Hon har gått så bra sista tiden så under de närmsta dagarna ska hon få ta det lite lugnare med något kortare joggingpass på ängarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0