Mera slowfeeding!

Det är väl självklart att även Kakan ska utfodras enligt slowfeeding-principen. Jag var lite orolig om det var genomförbart beroende på vilken hagkompis hon skulle få och om den hästens ägare ville ha det till sin häst. Som tur är så är Whispers ägare inne på samma linje, så nu återstår det bara att fixa i ordning hölådan och därefter är det dags för invänjning.
 
Kakan får ärva Majtans gamla låda, så halva arbetet är redan gjort. Måste dock byta nätet innan den kan tas i bruk, men det är ett ganska okomplicerat projekt. Det var däremot inte lika enkelt att då tag i ett nytt nät med hyfsat kort varsel, men även det löste sig! Ingen av sportaffärerna kunde hjälpa mig, men till slut kontaktade jag ICA-butiken ute i Örarna och de hade ett nät kvar. Helt otroligt att en ICA-butik mitt ute i ingenstans har sådana nät - det kallar jag service.
 
Jag är så glad att även Kakan kommer att kunna utfodras på detta sätt. Förstår inte att inte alla utfodrar sina hästar på detta vis och jag kan inte komma på en enda nackdel. Att packa höpåsar till höger och vänster är omodernt helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0