Moccamaster

Livet som hästägare är fyllt av en massa hårt arbete. Man får räkna med att bli både smutsig och svettig och du tvingas ut i alla väder. Stundtals kan det både vara svårt och leda till att man vill slita sitt hår när man stöter på problem.

Trots detta har jag aldrig längtat hem till den varma och kravlösa tillvaron i soffan när jag varit ute i stallet. Det är så mycket mer än ett intresse, snarare en livsstil som inkluderar både utmaningar och friskvård.

Man lär sig att sätta upp mål och lägga upp en plan för att nå dit samt att leva i nuet. Det finns inget annat än "nu" tillsammans med hästarna. Människan har annars en tendens att hela tiden vara före i tanken, men det går inte när man är i stallet. Allt annat blir oväsentligt för en stund.

Det ultimata stunderna kommer dock vid ridning eller träning med hästen, när man lyckas uppnå ett komplett samspel. Alla ryttare vet vad jag pratar om och det är något som måste upplevas för att man ska kunna förstå det fullt ut. Många gånger rör det sig om korta stunder eller sekvenser, men det räcker gott och väl för att man ska sväva på moln i några dagar.

Jag är så glad att jag hittade Kakan och jag ser verkligen fram emot att få uppleva det tillsammans med henne. Än så länge håller vi bara på att lära känna varandra, men det blir bara bättre och bättre för varje dag som går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0