Nytt kapitel

Då är jag officiellt hästägare! Jag har nog ännu inte riktigt förstått att jag har köpt en häst. Känslan måste få sjunka in lite först, men det känns otroligt roligt att allt nu är klart.

Mitt hästintresse har bara blivit större och större de sista åren och funderingarna på att köpa en egen häst har funnits med ett tag, men det var först i vintras som jag började leta på allvar. Majtan lämnade ett stort avtryck hos oss allihopa och hon kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta, men då är det tur att hjärtat är stort så att flera får plats - både två- och fyrbenta.

Vem är då denna häst som letat sig in i hjärtat hos oss alla? För hon har inte bara charmat mig, utan även resten av familjen. Toni har inte träffat henne ännu, men jag tror nog att även han kommer att tycka om henne.

Till vardags kallas denna vackra fuxdam "Kakan", men heter egentligen Möllegårdens Apricot och är ett halvblodssto född 1998 e. Dunhill H - Resident. Utbildad MSV och kan det mesta, vilket innebär att min förhoppning är att hon ska lära mig allt hon kan och lite till! Hon är även inkörd och är körd med allt från rissla och släde till vanlig rockard.

Jag är dock evigt tacksam för min stöttande sambo, familj och mina vänner som står bakom mig. Utan er hade jag aldrig gjort det.

Nu kommer vi lägga fokus på att lära känna varandra i lugn och ro och därefter får vi se vart vi tar oss. Ett steg i taget...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0