I stora drag

Det slog mig att jag har varit riktigt dålig på att sammanfatta de senaste veckornas ridlektioner. Större delen av tiden har jag ridit Farucco och det har varit lite varannan-veckas-ridning. Han är ganska svår, men rolig när man väl kommer till rätt ridning. Utöver de för dagen aktuella lektionsövningarna så har jag fokuserat på att bara hitta känslan och slappna av. Som vanligt tänker jag för mycket och måste träna på att släppa det och bara rida, så det kämpar jag på med.

De sista två lektionerna har jag ridit Lancia som är ett 19-årigt sto - känslig och med egen motor. Hon är verkligen ingen häst som ger ryttaren något gratis, men enligt information är hon riktigt fin när man kommer på henne. Lancia är bra för mig i nuläget då hon tydligt visar när jag "övertänker" och spänner mig.
Efter första lektionen med henne åkte jag hem och trodde att det aldrig skulle gå, men under förra veckans lektion red jag bättre vilket resulterade att hon glimtade till under en stund. Jag hoppas att jag kommer att hitta knapparna på henne så småningom!

Jag ska rida kurs 28 - 29 april och då är det dags att filma lite för att se om det skett någon förändring samt för att se vad jag behöver träna på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0