Flyttfåglarna

Nu börjar allt falla på plats inför vår kommande flytt. Vi blir nämligen Luleåbor fr o m den 1 november och det ska bli riktigt spännande! Ny lägenhet, nytt jobb och en relativt ny stad att utforska. Jag känner mig dock ändå ganska hemma i Luleå efter otaliga besök till vår äldsta storasyster som bodde där tidigare. Hon har visat oss ett flertal guldkorn i och utanför staden och sen är det upp till oss att hitta ännu fler!

Vi kommer att flytta ut från vår nuvarande lägenhet innan 1 oktober, vilket innebär att vi kommer att flytta "hem" under en månad. Det blir alltså bråda dagar under de tre närmsta veckorna, men jag har redan börjat packa och förbereda. Min kära sambo har fått i uppdrag att fixa fler kartonger under veckan, så jag hoppas att han lyckas.
Troligtvis hade vi turen på vår sida när det gällde att hitta en ny lägenhet, då vi fått en jättemysig lägenhet på 3 RoK med nyrenoverat kök. Huset är ett lite mindre hyreshus i ett trevligt bostadsområde med ca 15-20 min promenad in till stan, så förutsättningarna för att vi ska trivas är goda.

Besse blir dock kvar på hemmaplan, även om jag kommer att sakna honom otroligt mycket. Han är ju egentligen mammas häst och sen har jag inte hjärta att flytta honom från hans kära flock och stall som han trivs så bra i. Kalix är ju också bara 1 h bort, så jag får helt enkelt styra näsan i nordostlig (?) riktning om saknaden blir för stor. Hästabstinesen lär ju dock bli väldigt påtaglig om jag inte får känna någon stallukt, men jag har redan lite planer och ideér för att undvika det så det återstår att se vad som händer.

En sak i taget - en dag i taget alltså. Först ska vi fixa flytten och få alla saker på plats.



 Bild: Luleå Kommun


Kommentarer
Postat av: Camilla

Glad för er skull men om får vara lite självisk så tycker jag det kommer jätte tråkigt. Tur det är nära till Luleå då :)

2011-09-13 @ 09:45:10
Postat av: Linnéa

Ja, det blir automatiskt lite blandade känslor :-) Fast det blir desto roligare när ni kommer och hälsar på!

2011-09-13 @ 21:42:14
URL: http://linko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0