Små, små moln...

Oj, vad det har blåst ute idag! Fast det gör inte mig så mycket eftersom att det är varmt och skönt ute. Det är så skönt att slippa alla jobbiga extrakläder för några dagar, för det känns som att det är lite för mycket att hoppas på att det kommer vara såhär varmt från och med nu.

Tömkörning stod på schemat ikväll och Mamma fick inleda passet. Hon jobbade på jättebra med övergångar och travjobb över cavalettibommar. Besse var framåt och med på noterna och efter en stund tog jag över för lite galopparbete. Jag är supernöjd eftersom att allt stämde så bra ikväll! Det blev många fattningar och han var klockren i alla utom en (som var mitt fel), även i hans sämre varv där han stundtals velat fatta fel 4/5 gånger. Ett extra plus i kanten blev det även för att han var så stadig och fin. Man blir så glad när man ser att det går framåt och att han blir starkare. Man glömmer så lätt hur det varit (selektivt minne kanske), för det har ju funnits en tid då han inte "kunde" galoppera på töm i balans, utan i stället kastade sig utåt vid själva fattningen till galopp.

Sen gör det ju inte saken sämre att han varit lite extra gosjuk de senaste dagarna och helst velat stå och snosa mot tröjan istället för att bli borstad. Det är inte bara vi som saknar Majtan och även Besse har visat att han tycker att det är tomt utan sin boxgranne och tillika trygga punkt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0