Veckan som gått hästmässigt sett:



Som jag tidigare nämnt så är Centis familj på semester, vilket innebär att jag har hand om honom på heltid för tillfället. Under föregående vecka har han varit full av hormoner, då hans kära flickvän/hagkompis varit brunstig. Vi har tagit det rätt så lugnt med mycket skritt och lite arbete på töm.

Torsdag + fredag blev det lite uppmjukande arbete på banan, men under torsdagens pass var jag verkligen inte med. Min syster var med och instruerade från backen, men jag var varken med i knopp eller kropp och red slarvigt. Mot slutet gick det dock bättre och då kom både han och jag till bättre arbete.

På lördagmorgon blev det en skogstur efter Grantjärnsvägen i sällskap av Camilla. Hon var snäll nog att ta sin morgonpromenad med oss, vilket var jättekul. Vi skrittade hela vägen och var ute i ca 45 min. Det är för övrigt en riktig mysig skogsslinga, som ni även kan se av bilden ovan. Solen värmde skönt, så det blev en riktigt bra start på dagen.

Igår var det lektionsdags för syster igen och nu gick det betydligt bättre. Vi jobbade på i galoppen och han blev jättefin och mjuk mot slutet, så både häst och ryttare var nöjd på hemvägen.

Kvällens ritt blev en skogstur där Laila och lille Remi var med som sällskap. Även denna dag tog vi slingan upp efter Grantjärnsvägen, fast nu tog vi en annan hemväg som innebar lite klättring i backe och över stock och sten. Det var Remis första tur tillsammans med en häst och han skötte sig toppenbra! Som den vattenälskande labrador han är, så blev han väldigt lycklig när vi kom fram till tjärnen där han kunde bada.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0